Nedávno sme objavili zaujímavý článok od Carol Tice, ktorá píše o tom, prečo veľa crowdfundingových kampaní troskotá. Vo svojom článku píše, že dni, kedy ste na sociálnych sieťach uverejnili, že ste rozbehli kampaň na Kickstrter-i alebo obdobnej platforme, a peniaze sa sypali akoby sami, sú už dávno preč.

Ako problém Carol uvádza, že crowdfundingové platformy nie sú zázračným strojom na peniaze, je to len efektívnejší spôsob ako osloviť viacerých ľudí naraz. Stále je podmienkou, že musíte poznať niekoho, kto vám tie peniaze dá.

Menej ako 41% kampaní na Kickstarteri potrebné peniaze naozaj vyzbiera. A 20% kampaní je odmietnutých ešte predtým ako uzrú svetlo crowdfundingového sveta. Carol už roky sleduje najúspešnejšie start-upy, ktoré boli financované crowdfundingom a všimla si nasledujúce vzorce, ktoré evidentne fungujú:

  • Máte obecenstvo
    • Skoro každá úspešná firma, predtým ako uviedla svoju kampaň už mala svojich fanúšikov, followerov alebo zákazníkov.
  • Ponúkate niečo prelomové
  • Vytvoríte fascinujúce video
    • Video by malo ľudí viesť k jeho zdieľaniu. Dobré video je finančne nenáročné, ale javí sa ako jeden z najúčinnejších marketingových nástrojov
  • Ponúkate zaujímavé odmeny
    • Treba si uvedomiť, že ľudia nedávajú peniaze pre nič za nič. Čakajú na oplátku niečo, čo nikto iný nedostane. Dajte si záležať na tom, aby boli odmeny jedinečné.

 

Veľa šťastia!

 

(domi)